• Aktualności

          •  „Lekcja w kinie”
            • „Lekcja w kinie”

            • Fantastyczna lekcja profilaktyczna o mediach społecznościowych w ramach udziału PSP w Bierzwnicy w programie „Lekcja w kinie”. Podczas tej wartościowej lekcji uczniowie odkryli znaczenie słowa toksyczne, poznali pierwsze medium społecznościowe, dowiedzieli się co oznacza catfishing, cyberbullying, multitasking, zrozumieli jak działa bańka informacyjna i dlaczego socjal media nas w niej zamykają, oraz zobaczyli jak media społecznościowe zmieniły sposób komunikacji. Uczniowie przekonali się co zrobić, żeby media społecznościowe nie wpływały negatywnie na nasze życie.

              Zajęcia wzbogacone były o przykłady z rzeczywistego życia, które pokazały uczniom, jak łatwo można paść ofiarą manipulacji lub dezinformacji. Wspólne dyskusje i wymiana doświadczeń pozwoliły uczestnikom lepiej zrozumieć, jak ważne jest zachowanie równowagi między światem online a offline.

              Na zakończenie warsztatów, uczniowie obejrzeli film „Dancing Quenn”

              Magdalena Janczak
              Bożena Nowak

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Cyberprzemoc – anonimowość w sieci Informatyka w kl. VIII

              Cyberbezpieczeństwo Rozpoczęliśmy serię kursów OSE IT Szkoła z Cyberbezpieczeństwa w poszczególnych klasach. W klasie VIII pokonaliśmy pierwszy kurs Cyberprzemoc – anonimowość w sieci omówiona została kwestia zagadnień związane z cyberprzemocą. Na podstawie omówionych przykładów uczestnicy dowiedzieli się, jak reagować na poszczególne niebezpieczeństwa, które mogą mieć miejsce w sieci. Rozwiązali test wiedzy i uzyskali pierwsze certyfikaty potwierdzające wiedzę. Kolejnym krokiem będzie omówienie zasad odpowiedzialnego korzystania z mediów społecznościowych oraz metod zabezpieczania prywatności online. Dzięki tym kursom młodzież zyskała nie tylko wiedzę, ale także narzędzia do bezpiecznego poruszania się w cyfrowym świecie.

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Małpie figle kontynuacja programowania w Scratch kl. IV

              Uczniowie kl. IV z entuzjazmem przystępują do kontynuacji nauki programowania odkrywając, jak za pomocą bloków kodu tworzyć interaktywne scenariusze. "Małpie figle" to świetny sposób na wprowadzenie dzieci w świat logicznego myślenia i kreatywności. Każdy uczeń ma możliwość zaprojektowania własnej przygody, w której małpka zbiera banany, unikając przeszkód. Dzięki temu zadaniu, dzieci uczą się nie tylko podstaw programowania, ale także rozwijają umiejętności rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Lekcja kończy się prezentacją stworzonych gier, a uśmiechy na twarzach uczniów świadczą o sukcesie tego twórczego przedsięwzięcia.

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Udział kl V webinar "Tech Minds / Nowoczesna szkoła w Minecraft". Nauczyciel dołączył z całą klasą do spotkania, wyświetlając webinar na dużym ekranie. Dzięki temu, szkoleniu uczniowie będą mogli rozwijać swoje umiejętności w zakresie programowania, kreatywnego myślenia oraz pracy zespołowej. W trakcie webinaru uczestnicy mieli okazję obserwować, jak inni uczniowie z różnych szkół prezentują swoje pomysły. 

              Spotkanie prowadziła doświadczona ekspertka, która nie tylko inspiruje, ale również oferuje cenne wskazówki dotyczące dalszego rozwijania umiejętności technologicznych. Celem programu Tech Minds jest wzbudzenie pasji do nauki i nowych technologii, a także pokazanie, że nauka może być fascynująca i angażująca.

              Po zakończeniu webinaru klasa ma możliwość podjęcia własnych projektów w środowisku Minecraft, co pozwala uczniom na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Dzięki temu, każdy z nich ma szansę stać się prawdziwym twórcą w cyfrowym świecie, odkrywając przy tym nowe talenty i zainteresowania.

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Photon uczy programowania na zajęciach pozalekcyjnych w kl. IV-VI. Uczniowie programowali drogę prowadząc przez działania z tabliczki mnożenia i kolorowe kartki robot wypowiadał wyniki i zmieniał kolor świateł na kolor kartki. To była fascynująca lekcja, która łączyła naukę z zabawą. Dzięki temu podejściu uczniowie mogli lepiej zrozumieć zasady programowania, jednocześnie rozwijając umiejętności matematyczne. Kolorowe światła i możliwość interakcji z robotem sprawiły, że nauka stała się bardziej angażująca i inspirująca. Tego rodzaju zajęcia pomagają rozwijać kreatywność i logiczne myślenie, przygotowując młodych programistów na przyszłe wyzwania technologiczne.

              #EUCodeWeek
              #LaboratoriaPrzyszłości

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Druk 3D - w ciągu cyklu zajęć pozalekcyjnych z programowania w klasie IV i VI uczniowie za pomocą programu Tinkercad i drukarki 3D zaprojektowali i wydrukowali- breloki do kluczy. Dzieci z ogromnym entuzjazmem podeszły do tego zadania, wykazując się kreatywnością i pomysłowością. Każdy brelok był unikalny, odzwierciedlający osobiste zainteresowania i styl każdego ucznia. Proces projektowania nauczył ich nie tylko technicznych umiejętności, ale także cierpliwości i precyzji. Wszyscy byli dumni z końcowych efektów swojej pracy a ich rosnącą pewność siebie w posługiwaniu się nowoczesnymi technologiami skłoni do tworzenia kolejnych ciekawych projektów.

              #EUCodeWeek
              #LaboratoriaPrzyszłości

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Dzielniki liczb i zdobywanie nowych wiadomości poprzez kodowanie czyli dzisiejsza lekcja matematyki w kl. V

              Nowoczesna nauka matematyki z kodami QR

              • Uczniowie kl. V uczą się matematyki za pomocą kodów QR, co umożliwia interaktywną i nowoczesną formę nauki.
              • Kody QR pozwalają na dostęp do zadań matematycznych i quizów, wspierając współpracę oraz umiejętności analityczne.
              • Technologia ta motywuje do regularnej nauki, umożliwia korzystanie z nowoczesnych narzędzi i wspiera różnorodne style uczenia się.

              ​​​​​​​#EUCodeWeek

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Kody QR - Proste i odcinki- powtarzanie i utrwalanie wiadomości poprzez kodowanie na matematyce w kl. VI. Uczniowie mogą wykorzystać kody QR do nauki matematyki w sposób nowoczesny i interaktywny. Nauczyciel przygotował zadania matematyczne, które po zeskanowaniu kodu QR wyświetlają się na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu uczniowie mogą rozwiązywać zadania i quizy samodzielnie lub w parach, co sprzyja współpracy i wspiera rozwijanie umiejętności analitycznych.
              Poprzez kody QR quizy i gry matematyczne stają się bardziej angażujące, gdy są dostępne poprzez skanowanie kodów, co motywuje uczniów do regularnej nauki i powtarzania materiału.
              Dzięki tej technologii, uczniowie uczą się nie tylko matematyki, ale również korzystania z nowoczesnych narzędzi, co jest szczególnie ważne w dobie cyfryzacji. Taka forma nauki wspiera również różnorodne style uczenia się, dzięki czemu każdy uczeń może znaleźć coś dla siebie, co dodatkowo wzmacnia efektywność nauczania.

              #EUCodeWeek

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            •  

              Kodowanie na papierze nonogramy zaszyfrowany trening umysłu w klasie II  był prawdziwym wyzwaniem dla młodych artystów. Każdy uczeń odkrył tajemniczy kod i odszyfrował obrazek. Każdy uczeń z dumą zaprezentował swoje dzieło, które było nie tylko wynikiem logicznego myślenia, ale także artystycznej ekspresji.

              #EUCodeWeek

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Pierwsze kroki w kodowaniu

              Uczniowie klasy I podjęli wyzwanie i przekonali się, że kodowanie to super sprawa. Ich zadaniem było wykonanie dyktanda graficznego.

              #EUCodeWeek

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Cyberbezpieczeństwo

              Rozpoczęliśmy serię kursów z cyberbezpieczeństwa w poszczególnych klasach. W klasie V, VI i VII pokonaliśmy pierwszy kurs Cyberprzemoc – anonimowość w sieci omówiona została kwestia  zagadnień związane z cyberprzemocą. Na podstawie omówionych przykładów uczestnicy dowiedzieli się, jak reagować na poszczególne niebezpieczeństwa, które mogą mieć miejsce w sieci. Rozwiązali test wiedzy i uzyskali pierwsze certyfikaty potwierdzające wiedzę. Kolejnym krokiem będzie omówienie zasad odpowiedzialnego korzystania z mediów społecznościowych oraz metod zabezpieczania prywatności online. Dzięki tym kursom młodzież zyskała nie tylko wiedzę, ale także narzędzia do bezpiecznego poruszania się w cyfrowym świecie.

              #OSEHERO
              #EUCodeWeek

               

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Kodowanie na papierze nonogramy zaszyfrowany trening umysłu na plastyce w klasie IV był prawdziwym wyzwaniem dla młodych artystów. Każdy uczeń otrzymał zestaw kolorowych kredek i zadanie w którym musiał odtworzyć tajemniczy wzór, ukryty wśród zakodowanych plam i linii. Dzieci z zapałem przystąpiły do pracy, a sala wypełniła się cichym szelestem papieru i skupionym szeptem omawiających strategię młodych umysłów. Każdy z uczniów podchodzi do zadania na swój unikalny sposób, odkrywając przy tym nie tylko tajemnice wzoru, ale i własne talenty. W miarę upływu lekcji, na kartkach zaczęły się pojawiać barwne obrazy, a dzieci zrozumiały, że prawdziwe piękno kryje się w cierpliwości i wyobraźni. Na koniec lekcji każdy mógł z dumą zaprezentować swoje dzieło, które było nie tylko wynikiem logicznego myślenia, ale także artystycznej ekspresji.

              #EUCodeWeek

               

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • QR kody w technice - rzutowanie prostokątne i jego tajniki, zakodowane QR kodami. Uczniowie  klasy V podczas lekcji techniki odkodowują najważniejsze informacje o rzutowaniu prostokątnym i zadania do rozwiązania. Dzięki temu nowoczesnemu podejściu, nauka staje się bardziej interaktywna i angażująca. Uczniowie z entuzjazmem skanują kody, odkrywając kolejne elementy wiedzy ukryte w cyfrowych zakątkach. Każdy kod stanowi klucz do nowej zagadki, którą trzeba rozwikłać, aby zrozumieć złożoność rzutowania prostokątnego. To nie tylko nauka, ale i przygoda, która rozwija umiejętności logicznego myślenia i kreatywnego rozwiązywania problemów. W takim środowisku edukacyjnym, wiedza staje się przygodą, a technologia otwiera przed uczniami nowe horyzonty.

              #EUCodeWeek

          • ’’Godzina dla MŁODYCH GŁÓW”
            • ’’Godzina dla MŁODYCH GŁÓW”

            • Jest nam miło poinformować, że PSP w Bierzwnicy przystąpiła do programu profilaktycznego ’’Godzina dla MŁODYCH GŁÓW”, fundacji UNAWEZA, którego inicjatorką jest Martyna Wojciechowska.

              Program ma na celu wsparcie dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli w działaniach z obszaru profilaktyki zdrowia psychicznego, które będą prowadzone w roku szkolnym 2024/25.

              #fundacjaUnaweza

              #godzinadlaMlodychGlow

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • Tworzenie gier w progamie Scratch przez klasę IV na lekcjach informatyki. Pisanie przez uczniów scryptów z gotowych bloków dla poszczególnych  duszków to prosty sposób kodowania dla początkujących i nie tylko oraz dobry wstęp do bardziej zaawansowanych języków. Uczniowiestawiali pierwsze kroki w tworzeniu konta na platformie Scratch oraz gry "Małpie figle".  

              #EUCodeWeek

          • #EUCodeWeek
            • #EUCodeWeek

            • W dniu 18.10 powtórzyliśmy umiejętności matematyczne z działu "LIczby naturalne" za pomocą kodowania na papierze czyli obrazkami  zaszyfrowanymi działaniami matematycznymi. Dzięki tej aktywności umysł angażuje się w różnorodne wyzwania, rozwijają się nasze zdolności analityczne i logiczne.

              #EUCodeWeek